София бе домакин на форума „София - устойчива туристическа дестинация. Роля и принос на медиите за устойчивото развитие на дестинациите"

На 28.06.16 година в София се състоя форума „София - устойчива туристическа дестинация. Роля и принос на медиите за устойчивото развитие на дестинациите“. В него взеха участие кметът на Столична община Йорданка Фандъкова, министърът на туризма Николина Ангелкова, Красимир Тулечки, директор на дирекция „Югоизточна Европа“ в Министерството на външните работи, представители на държави от ПСЮИЕ(Държавите от Процесa за сътрудничество в Югоизточна Европа) , Европейската туристическа комисия, туристически сдружения, медии и др.

Кметът на София Йорданка Фандъкова съобщи, че през 2015 г. в София са регистрирани 8% ръст на нощувките, а за първите петмесеца на тази година увеличението е от 7%. По древното си археологическонаследство София може да бъде сравнена с Рим и Атина и ние работим активно, за да покажем това богатство на нашите гости, обобщи тя.     

Столицата бе представена чрез две презентации на теми: „София – столицата с най-много минерални извори в региона“ и „Културно-исторически туризъм в модерна среда“. Чрез първата презентация г-н Иво Маринов, директор на ОП „Туризъм“ към Столична община, запозна присъстващите на форума с природното богатство на българската столица – минералните, които са с различни характеристики и покриват целия спектър на известните европейски води. Той посочи, че Висшите учебни заведения подготвят специалисти на много високо ниво, както и че материалната база включва изключително конкурентни клиники с голям брой болнични легла, висококатегорийни хотели със спа центрове и уелнес процедури. Г-н Маринов продължи: „Развитието на туризма на база използване на минералните води намира своето отражение в Мастър плана на София. Той съдържа задълбочени изследвания на характеристиките, типологията и териториалната обстановка на вече съществуващите и на потенциалните находища с минерални води, както и насоката на развитие и възможностите за тяхната употреба.“

Връзката между водите и историята на града бе представена чрез втората презентация, изнесена от д-р Тодор Чобанов, заместник кмет на Столична община. „Стратегическата позиция и лечебните свойства на минералната вода привличат и римляните и през 29 година преди Христа превръщат селището в проспериращ римски град – Улпия Сердика. Но хиляди години по-рано тук се гради историята на днешна София“, продължи той.

Руски журналисти и туроператори на опознавателен тур в София в периода 18-20 май 2016 г.

В изпълнение на залегналата в План–програмата за рекламно представяне на София като туристическа дестинация през 2016г. задача за популяризиране на София като дестинация за културно-познавателен туризъм на руския пазар, в периода 18-20.05.2016 г., по покана на ОП „Туризъм“ при Столична община, 12 души, представители на руския туристически бизнес и на специализирани медии, посетиха София. Посещението се организира в сътрудничество и с подкрепата на български туроператори, работещи на руския пазар, и е в резултат на срещите, проведени от заместник-кмета на столична община д-р Тодор Чобанов по време на кръгла маса, организирана от Министерството на туризма на Р. България в Москва през месец февруари тази година. Програмата на посещението включваше запознаване на гостите с възможностите за културно-исторически и религиозен туризъм, посещение на атрактивните за руските туристи обекти в София, на най-новите туристически атракции в Столицата - АКК „Сердика“, „Музей за История на София“, археологическо ниво на базилика „Св. София“, както и Боянска църква, Национален исторически музей и др.

Сред участниците в тура бяха зам. гл. редактор на новинарския сайт „Вести Туризм“, който има над 500 000 посетители дневно, журналисти от електронните медии „Тонкости туризма“ „Турбизнес”, „Мир путешествий“, „Вестник детско-юношеского туризма”, „Турпром”, мениджъри на туристическите агенции „Универсал тур”, „Tez Tour”, „Идея тур” и др.

СТОЛИЧНА ОБЩИНА ЧРЕЗ ОП ”ТУРИЗЪМ” УЧАСТВА В XII–ТО ТУРИСТИЧЕСКО ИЗЛОЖЕНИЕ „УИКЕНД ТУРИЗЪМ“ - 12-14 МАЙ 2016 Г., РУСЕ

Столична община участва на този форум със самостоятелен щанд. На вниманието на посетителите бяха представени тематични рекламно – информационни материали за уикенд туризъм, които обединяват емблематични туристически обекти на територията на София и са съвкупност от културното наследство и природното богатство на българската столица. Промотира се и културният календар на София, който е един от най-богатите културно-събитийни календари в Югоизточна Европа. Акцент имаше и върху възможностите за спорт и приключения на открито, както и върху предстоящите поклоннически маршрути, организирани от Богословския факултет на Софийския университет със съдействието на Столична община. 

Основна цел на участието на София е увеличаване на познаваемостта на българската столица и по-успешното ѝ позициониране като целогодишна дестинация за уикенд и събитиен туризъм. Интерес към щанда на град София имаше, както от  туроператори, така и от гости и граждани на община Русе.

Изложението „Уикенд туризъм“ се организира от община Русе и е насочено към насърчаване на вътрешния туризъм и популяризирането на възможностите за целогодишен отдих в страната.

Участие на Столична община чрез ОП „Туризъм” в Международна туристическа борса в гр. Ниш, Сърбия в периода от 26.04. до 28.04.2016 г

Столична община участва в  Международна туристическа борса в гр. Ниш по силата на подписаното Споразумение за сътрудничество между ОП ”Туризъм” и Туристическата организация на Ниш. Това е 17-ото издание на туристическото изложение в Ниш , което през последните години привлича все по-голям брой туроператори, турагенти и туристически организации от региона.  Като изложение с насоченост да популяризира активности на открито, то традиционно привлича голям брой изложители, специализирани в предлагане на активна почивка и приключенски туризъм.

През 2016 г. темата на изложението е с нов фокус – „Гастрономия и вино“.

София се представя на самостоятелен щанд и рекламира новите атракции и богатия събитиен календар. Предвид темата на изложението тази година, София допълва програмата на участието си с презентация на една от новите столични атракции – националният Дом на виното. В резултат на доброто партньорство с Националния институт за изследване на вино и спиртни напитки, присъстващите се запознаха с хилядолетната историята на българското вино и дегустираха вина от бутикови изби от различни райони на България.

Интересът на професионалистите и на посетителите на изложението към информационния щанд на София по традиция е голям. Посетителите се интересуват от културния календар на столицата, възможностите за кратка градска почивка, шопинг и новите атракции. Рекламно-информационните материали на сръбски език се оценяват високо  от всички посетители.

През 2015 г. броят на сръбските туристи, посетили София, се е увеличил с 13 % в сравнение с 2014 г.

ОП „ТУРИЗЪМ“ ПРОМОТИРА СТОЛИЧНА ОБЩИНА ПО ВРЕМЕ НА МЕЖДУНАРОДНОТО ТУРИСТИЧЕСКО ИЗЛОЖЕНИЕ „КУЛТУРЕН ТУРИЗЪМ“ – ВЕЛИКО ТЪРНОВО, 14-17 АПРИЛ 2016 Г.

София се представя на самостоятелен рекламен щанд по време на най-голямото туристическо изложение за културен туризъм в България – МТИ „Културен туризъм“ – Велико Търново. Основна цел на участието е увеличаване на познаваемостта на София и по-успешното ѝ позициониране като целогодишна дестинация за културно-познавателен и събитиен туризъм. На щанда на София се предлагат материали, представящи богатото културно-историческо наследство на българската столица, възможностите за културно-познавателен туризъм и един от най-богатите културно-събитийни календари в Югоизточна Европа. Представят се и предстоящите поклоннически маршрути, организирани от Богословския факултет на Софийския университет със съдействието на Столична община. Освен на туристическото изложение София ще премери сили с другите участници в три категории на международния литературен конкурс „Чети и пътувай“ – с две публикации в чуждестранни издания и интерактивния туристически уебсайт на Столична община. Това е чудесно допълнение към маркетинговите комуникации на ОП „Туризъм“ и доказва положителната посока на развитие на туристическа дестинация София.  

Интересът към туристическа дестинация София както от страна на професионалистите, така и от страна на посетителите, на това изложение традиционно е голям и нараства с всяка изминала година. 

Още статии ...

  1. СТОЛИЧНА ОБЩИНА ЧРЕЗ ОП ”ТУРИЗЪМ” ВЗЕ УЧАСТИЕ ВЪВ ВТОРАТА НАЦИОНАЛНА КОНФЕРЕНЦИЯ НА ТЕМА „КУЛТУРЕН И РЕЛИГИОЗЕН ТУРИЗЪМ”
  2. Столична община, чрез ОП“Туризъм“, участва в международната туристическа борса Belgrade Tourism Fair, 18-21 февруари 2016 г., Белград, Република Сърбия
  3. Участие на Столична община чрез ОП „Туризъм“ на международното туристическо изложение „Ваканция и СПА експо – 2016“, 11-13 февруари, София
  4. ОП“Туризъм“ отправи покана към студентите от специалност „Туризъм“ при СУ „Климент Охридски за провеждане на производствения им стаж в предприятието
  5. Ретро трамвай - нов туристически информационен център
  6. СТОЛИЧНА ОБЩИНА УЧАСТВА ВЪВ ВТОРОТО ИЗДАНИЕ НА МЕЖДУНАРОДНИЯ ТУРИСТИЧЕСКИ ФОРУМ GO2BALKANS
  7. София участва на единственото изложение за културен туризъм и археология в Европа – BMTA - 2015, град Пестум, Италия
  8. София участва на най-голямото туристическо изложение WTM в Лондон от 2-ри до 5-и ноември 2015 г.
  9. Столична община чрез ОП ”Туризъм” участва в XII международно туристическо изложение „Планините на България – гостоприемство в четири сезона", 14-17 октомври 2015 г., Пампорово
  10. Столична община взе участие в Третата Генерална асамблея на Световната организация за градски дизайн, Анкара, Турция, 6-9 октомври 2015 г.